Ovisno o tome kako na to gledamo, ako mislimo da sve znamo i možemo sami, onda nam nitko ne treba. Glupo je na to bacati novac, rekli bi mnogi. Živimo život u punom potencijalu.
Ako mislimo da ima prostora za napredak, i da nam treba podrška, savjet, vanjska perspektiva, procjena trenutnog stanja, procjena kompetencija, stavova, uvjerenja i pomoć u donošenju i realizaciji važnih životnih odluka onda je investicija u sebe i svoju budućnost najbolja investicija.
Najčešći razlozi zbog kojih se ljudi odlučuju na coaching
Nedostatak smisla ili svrhe: Kada ljudi ne osjećaju da njihov život ima dublji smisao ili svrhu.
Loši međuljudski odnosi: Problemi u obitelji, prijateljskim odnosima ili radnom okruženju mogu značajno utjecati na emocionalno stanje.
Financijski problemi: Nedostatak novčanih sredstava.
Nedostatak ravnoteže između posla i privatnog života: Prekomjerno radno opterećenje ili nedostatak vremena za obitelj i hobije.
Nerealna očekivanja: Postavljanje nerealnih ciljeva ili očekivanja može dovesti do razočaranja i nezadovoljstva kada se ti ciljevi ne ostvare.
Nedostatak samopouzdanja ili samopoštovanja: Nedostatak vjere u vlastite sposobnosti može dovesti do nezadovoljstva i niskog samopouzdanja.
Stres: Kontinuirani stres može imati ozbiljan utjecaj na emocionalno stanje.
Nedostatak ravnoteže između poslovnog uspjeha i osobnog zadovoljstva: Fokus isključivo na poslovnom uspjehu, bez pažnje prema osobnom zadovoljstvu.
Drastične promjene: Velike životne promjene, poput gubitka posla, selidbe ili razvoda.
Za razliku od coachinga koji je usmjeren na podršku i vođenje klijenta na ostvarenje ciljeva koji su sami sebi postavili, konzultant koristi svoje znanje i iskustvo da klijentu pronađe i isporuči za njega najbolje rješenje. Ujedno mu smanjuje rizik, troškove i vrijeme potrebno za rješavanje izazova.
Tvrtke angažiraju konzultante iz različitih razloga, a ovo su neki od njih
Stručnost i specifično znanje: Konzultanti često dolaze s specifičnim znanjem i stručnostima koje firma možda nema unutar svojeg tima. Angažiranjem konzultanata, kompanije mogu brže i efikasnije doći do potrebnih informacija i rješenja.
Objektivnost i nepristranost: Konzultanti pružaju nepristrani pogled na poslovne izazove jer nisu direktno povezani s internim politikama ili odnosima unutar organizacije. Ova objektivnost može biti ključna za identifikaciju problema i pronalaženje efikasnih rešenja.
Brza implementacija promjena: Firma može angažirati konzultanta da bi ubrzala proces donošenja odluka i implementacije promjena. Konzultanti često donose sa sobom iskustvo i metodologije koje omogućavaju brže provođenje planova.
Optimizacija troškova i resursa: Umjesto da zaposli dodatne stalne zaposlenike, firma može privremeno angažirati konzultante kako bi zadovoljila potrebe specifičnih projekata ili izazova. Ovo može rezultirati uštedom troškova u usporedbi s dugoročnim zapošljavanjem.
Pristup mreži i resursima: Konzultanti često imaju široku mrežu kontakata i pristup različitim resursima, kao što su najnovije tehnologije, istraživanja ili industrijske prakse. Firma može iskoristiti ove resurse kako bi poboljšala svoje poslovanje i ostala konkurentna na tržištu.
Mentoriranje je proces u kojem osoba s iskustvom pruža podršku, vodstvo, i dijeli svoje znanje i iskustvo s nekom manje iskusnom osobom. Cilj mentoriranja je podržati razvoj i rast osobe, kako profesionalno, tako i lično. Ova vrsta odnosa često uključuje razmjenu informacija, savjeta, vještina i perspektiva.
Ključne karakteristike mentoriranja
Vodstvo i podrška: Mentor pruža vodstvo i podršku. To može uključivati postavljanje ciljeva, pružanje povratnih informacija i pomoć u rješavanju izazova.
Dijeljenje znanja i iskustva: Mentor dijeli svoje znanje, vještine i iskustvo s klijentom. Ovo može obuhvatiti praktične savjete, strateške smjernice i informacije o industriji ili radnom okruženju.
Razvoj karijere: Mentori često pomažu u planiranju i razvoju karijere. To može uključivati pomoć u postavljanju karijernih ciljeva, identifikaciju mogućnosti za napredovanje i pružanje savjeta o profesionalnom razvoju.
Povratne informacije: Mentor pruža konstruktivne povratne informacije o radu i napretku. Ove povratne informacije pomažu klijentima da prepozna svoje snage, identificiraju područja za poboljšanje i razvoj svojih vještina.
Osobni razvoj: Mentoriranje može uključivati i podršku u osobnom razvoju klijenta. To može obuhvatiti pitanja ravnoteže između poslovnog i privatnog života, razvoja emocionalne inteligencije i rad na ličnom samopouzdanju.
Mentoriranje može biti formalno, organizirano unutar radne okoline, ili neformalno, gdje se mentor i osoba povezuju spontano. Ovaj odnos ima potencijal da bude izuzetno koristan za razvoj pojedinaca u različitim aspektima njihovog života i karijere.
Otkrij sve o coachingu, consultingu i mentoringu na mindshifters.hr!
Comments